Santander Bank Polska apeluje do klientów. Podał zasady

Santander Bank Polska apeluje do klientów. Podał zasady

Santander Bank
Santander Bank
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Oskar Ziomek
10.05.2024 10:57

Santander Bank Polska opublikował ostrzeżenie, w którym przypomina o oszustwach realizowanych drogą SMS-ową. Przestępcy regularnie podszywają się pod bank i próbują wyłudzać dane nieświadomych osób. Zależnie od sytuacji, może to nawet prowadzić do utraty pieniędzy z konta bankowego.

Santander Bank Polska przypomina, że cyberprzestępcy nie zwalniają tempa i stale atakują nieświadomych zagrożenia klientów. Pod różnymi pretekstami sugerują konieczność podjęcia jakichś działań, które prowadzą do wyłudzenia danych, a w konsekwencji nawet prób kradzieży pieniędzy z konta bankowego.

Santander apeluje do klientów, by pamiętali o trzech podstawowych zasadach bezpieczeństwa, które pomogą uniknąć większości, jak nie wszystkich problemów. Najważniejsze jest, aby:

  • Nie klikać w wiadomości od nieznanych nadawców - mogą zawierać linki prowadzące do fałszywych strony lub załączniki, których otwarcie zainfekuje komputer, co może prowadzić do kradzieży różnych danych,
  • Dokładnie sprawdzać adres strony, gdzie podaje się dane wrażliwe - wstępna analiza powinna polegać choćby na sprawdzeniu adresu www, który zwykle zdradza, czy strona nie jest fałszywa,
  • Dodać adres banku do ulubionych, a w telefonie korzystać z aplikacji - dzięki temu unikamy sytuacji, w których na stronę logowania do bankowości możemy trafić po kliknięciu spreparowanego linku. Pewny adres logowania można dodać do zakładek w przeglądarce w komputerze, a w telefonie korzystać oficjalnej aplikacji banku.

By zachować bezpieczeństwo, warto również pamiętać o realizowanych wciąż atakach telefonicznych. Spoofing pozwalaja atakującym podszywać się pod numery infolinii banków, przez co nadchodzące połączenie może się wydawać autentyczne dla rozmówcy. Następnie oszust podaje się za bankowca i zachęca do wykonywania jego instrukcji, najczęściej pod pretekstem konieczności "ochrony środków na koncie".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Docelowo takie ataki zostaną znacznie ograniczone. Wspólna dla operatorów komórkowych baza numerów, z których połączenia nie mogą być wykonywane (a więc mają charakter infolinii), ma wejść w życie jeszcze w tym roku. To jeden z elementów rozbudowanej strategii walki z nadużyciami w komunikacji elektronicznej.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (50)